چگونه خلافي خودروي خود را مشاهده كنيم؟

آشنايي با خدمات الكترونيك

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

چگونه خلافي خودروي خود را مشاهده كنيم؟

از گذشته تا كنون يكي از دغدغه‌هاي مهم راننده‌ها استعلام ريز خلافي خودرو بوده است كه به لطف گسترش حوزه ديجيتال و فضاي آنلاين، اين كار سخت و دشوار به يكي از آسان‌ترين اوامر خريد و فروش وسيله نقليه تبديل شده است. استعلام خلافي خودرو با پلاك علاوه بر راهكارهاي حضوري، روش‌هاي غير حضوري هم دارد كه باتوجه به شرايط كنوني و الزام به رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و همچنين جلوگيري از اتلاف وقت بيهوده، بهتر است تا براي گرفتن استعلام برگه تخلف خودرو از روش‌هاي آنلاين استفاده كنيد. اگر از رفتن به مكان‌هاي شلوغ واهمه داريد و تمايل داريد تا براي گرفتن خلافي ماشين با شماره پلاك ريز جرايم خود را آنلاين رويت كنيد؛ يا به هر دليلي به اينترنت دسترسي نداريد و مي‌خواهيد به روش حضوري كارتان را جلو ببريد، ما در اين مقاله سعي مي‌كنيم تا شما را با 5 روش كاربردي استعلام خلافي خودرو آنلاين و غير آنلاين آشنا كنيم و بعد از خواندن اين مقاله مي‌توانيد به راحتي برگه جريمه خود را استعلام كنيد، پس تا انتهاي مطلب با با همراه باشيد.

استعلام خلافي با اپليكيشن پيشخوان24

يكي از راه‌هاي موجود براي اين كه بتوانيد در خانه و تنها با يك كليك ساده قبض جريمه مربوط به خودرو خود را پرداخت كنيد، استفاده از اپليكيشن جذاب و كاربردي پيشخوان 24 است، كه كار را براي شما به طرز عجيبي راحت كرده است. قبل از اين كه سراغ كارهاي سخت و دشوار برويم خوب است ابتدا سري به مزاياي استفاده از اين اپليكيشن بزنيم و مراحل اخذ برگه جريمه را به كمك اين اپليكيشن بياموزيم.

همان طور كه پيش‌تر گفته شده يكي از راه‌هاي موثر و كاربردي براي پرداخت جريمه استفاده از اين اپليكيشن است. پيشخوان24 علاوه‌بر خدمات گوناگون و متنوعي كه در خود دارد، اين توانايي را براي شما فراهم كرده است تا بتوانيد به راحتي با وارد كرد شماره باركد مندرج در قسمت پشت كارت ماشينتان ميزان مبلغ خلافي خودرو را متوجه شده و بعد از يادداشت برداري شناسه‌هاي پرداخت فوراً با كشيدن صفحه به سمت چپ اقدام به پرداخت برگه نخلف خودرو خودتان كنيد.

در نظر بگيريد كه تنها مزاياي پيشخوان24 در اين مورد خلاصه نمي‌شود و شما مي‌توانيد انواع استعلامات گوناگون خود را نظير يارانه نقدي، ارزش سهام عدالت، سوابق بيمه و… را به كمك اين اپليكيشن كاربردي به آساني و تنها با زدن چند كليك ساده كسب كنيد. 

به همين خاطر خوب است تا به جاي اتلاف وقت و رفتن در صف‌هاي شلوغ به شيوه حضوري براي گرفتن يك استعلام ساده، اين اپليكيشن را از طريق گوگل‌پلي يا كافه بازار دانلود كنيد و براي گرفتن استعلام تخلف ماشين خود از آن استفاده كنيد.

نكته: اگر زمان معامله خودرو بايستي تا خلافي را صفر كنيد و سپس مراحل خريد و فروش را تكميل نماييد، بهتر است از روش ديگري براي پرداخت خلافي و صفر كردن آن استفاده كنيد. به اين دليل كه پرداخت خلافي با پيشخوان24 هرچند آسان و كاربردي است اما مدتي طول مي‌كشد تا خلافي ماشين يا خلافي موتور شما را صفر بكند.

همين طور اضافه‌بر اين كه اين توانايي را داريد به شيوه اينترنتي و در كسري از زمان استعلام خلافي خودرو از طريق اينترنت را انجام دهيد. يك دسته از مسيرهاي ديگر هم براي گرفتن برگه تخلف موجود است كه در ادامه به آن‌ها خواهيم پرداخت.

اخذ برگه خلافي از راه وب سايت پليس راهور ناجا

براي اين راه‌كار (خلافي خودرو راهور) ابتدا بايستي تا به سايت پليس راهور، كه درواقع مرجع سايت خلافي خودرو به حساب مي‌آيد رجوع كنيد. بعد از اين كه وارد سايت شديد مي‌توانيد تا به راحتي از بين خدمات ارائه شده، استعلام خلافي خودرو را انتخاب كنيد. براي اين كار بايستي تا بر روي گزينه “استعلام ميزان تخلفات رانندگي” كليك بكنيد.

بعد از طي كردن اين مراحل صفحه جديدي با عنوان استعلام خلافي خودرو براي شما باز مي‌شود. در اين صفحه بايستي شماره باركد پستي كه در واقع كد 8 رقمي مندرج بر روي كارت ماشين است را وارد كنيد و سپس “جستجو” را بزنيد توجه داشته باشيد كه در اين روش تفاوت زيادي با روش حضوري يعني استعلام خلافي با پلاك يا استعلام خلافي با كد ملي وجود دارد به اين خاطر كه بسيار راحت‌تر است و تنها همان كد 8 رقمي كافي است.

بعد از اين كه اين مراحل را طي نموديد، مبلغ خلافي خودرو شما در يك رسيد به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت نمايان مي‌شود كه به كمك اين شناسه‌ها به راحتي مي‌توانيد خلافي خودرو خود را پرداخت كنيد.

استعلام خلافي خودرو با پلاك از طريق پليس۱۰+

شايد اين راه جز روش‌هاي گرفتن خلافي خودرو آنلاين به حساب نيايد اما به هرحال با در دست داشتن كارت خودرو خود به همراه سند خودرو يا بيمه‌نامه، مي‌بايستي تا به دفاتر پليس 10+ رجوع كنيد و پس از پرداخت 3000 تومان (تحت عنوان تعرفه براي استعلام) به راهور خلافي خود را به صورت ريز خلافي خودرو با شماره پلاك تهيه كنيد.

اين را هم بايد مد نظر داشته باشيد كه اگر مبلغ قبض تخلف شما بيشتر از 10 ميليون ريال (يك ميليون تومان) باشد، بايد براي تسويه حساب به مراكز راهنمايي و رانندگي برويد.

اما اگر تمايلي به رفتن در مكان‌هاي شلوغ و همچنين نوبت ايستادن و منتظر ماندن براي گرفتن استعلام نمره صنفي گواهينامه را نداريد و به هيچ دليلي نمي‌خواهيد تا وقتتان را صرف اين كار بكنيد، ما به شما يشنهاد مي‌كنيم تا همين الان اپليكيشن پيشخوان24 را از كافه بازار يا گوگل‌پلي دانلود كنيد و طبق مراحلي كه پيش‌تر گفته شد برگه جريمه ماشين خود را به صورت خلافي آنلاين استعلام كنيد.

استعلام خلافي خودرو با قبضينو

سامانه قبضينو به عنوان سامانه تخصصي استعلام، تمركز خود را روي تسهيل فرآيند استعلام كاربران گذاشته و با در نظر گرفتن تمامي جوانب اين امر به دنبال ايجاد روشي ساده براي استعلام خلافي بوده است. قبضينو با ايجاد امكان دريافت خلافي با شماره پلاك به جاي شماره باركد، دسترسي راحت‌تر به جزئيات خلافي را فراهم كرده است. 

استعلام خلافي خودرو از روش سامانه پيامكي

يكي از راه‌هاي به نسبت آسان براي دريافت خلافي، استفاده از سامانه پيامكي است. براي اين كار نخست بايد كد 17 رقمي VIN بر روي سند ماشين يا روي كارت خودرو خود را به شماره سامانه 1101202020 پيامك بزنيد. بعد از اتمام اين كار از طرف سامانه براي شما ميزان خلافي خودروتان به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت براي پرداخت جريمه ارسال مي‌شود.

مراحل پرداخت هم به اين شكل است كه مي‌توانيد تا به كمك شناسه‌هاي ارسال شده ( شناسه قبض و شناسه پرداخت) به راحتي از طريق خدمات موبايل بانك و آنلاين مثل پيشخوان24 نسبت به پرداخت قبض تخلف خودرو اقدام نماييد.

دريافت برگه خلافي خودرو با كد USSD

يكي ديگر از روش‌هايي كه به راحتي مي‌توانيد بدون نياز به اينترنت از طريق آن جريمه خودرو را پرداخت نماييد، دريافت خلافي خودرو با شماره‌گيري كردن #110* است. با هر گوشي كه در دست داريد پس از شماره‌گيري اين كد بدون نياز به اينترنت به ترتيب خدمات ذيل براي شما نمايش داده مي‌شود:

  1. خدمات قابل ارائه
  2. خدمات در دست اقدام

اگر مي‌خواهيد تا مبلغ تخلف خودتان را ببينيد بايد گزينه 1 را بزنيد. سپس دوباره بايد براي ورود به بخش اصلي، گزينه 1 را بزنيد. در اين قسمت از شما خواسته مي‌شود تا كد VIN (شماره 17 رقمي پشت كار خودرو  كه با حروف IR شروع مي‌شود) را وارد كنيد. پس از اطمينان از صحت درستي بايستي ارسال نماييد.

نكته: براي استعلام خلافي از طريق VIN، كد VIN را حتماً به زبان انگليسي وارد نماييد. علاوه‌بر اين كدهاي USSd به خاطر مسائل امنيتي بعد از چند ثانيه از كار مي‌افتند پس بايد بدون هيچ معطلي‌اي كد VIN را وارد نماييد.

در پله نهايي اگر تنها خلافي خودرو با پلاك را مي‌خواهيد بايستي تا عدد 1 را (مربوط به جريمه خودرو) ارسال كرده و اگر علاوه بر اين شناسه پرداخت برگه جريمه خودتان براي استعلام خلافي ماشين را نيز مي‌خواهيد بايد عدد 2 را وارد كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.